tisdag 29 oktober 2013

Brandövningsefterslängar

Brandövning idag. Mellan skurar när det faktiskt råkade vara lite sol. Solstrålen utrymningsansvarig. En kille går inte ut. Alltså, han står och pillar med sin väska, pillar med datorn. Solstrålen säger till personen att gå ut, hinner ett varv till och killen är fortfarande inte ute. Blir lite irriterad. Tillslut låser han sin dator, tar på sig jackan och går ut. Då är alla redan ute sen ett tag.

Senare skickade jag ett meddelande till honom som löd:
"Next time the fire alarms sounds, you just lock your computer, take your jacket and leave the building. Ok?"

Får tillbaks:
"when d pc takes time to respond, gotta wait til it does, ok?"

Vilket inte alls var det han höll på med. Han låste inte datorn förrän andra gången jag kom in och sade till.Så jag svarar att jo man går ut. Det ska inte ta flera minuter som det gjorde nu. Får som svar:
"and when your pc is hacked, you just say I had to leave for a drill, ok?"

Så jag tyckte det var en sån löjlig fråga att jag skrev "yes?"
och får tillbaks
"great idea, u do just that, ok?"
Nu skulle ju inte Solstrålen vara Solstrålen om hon är lugn och harmonisk och tycker att det var ju fint med ett förslag. Så hon svarar:

"Next time, you just leave. There's always one wiseass who refuses to leave for some reason. I never thought it would be you."

Någonstanns där gick det åt skogen då för sen börjas det:
"are u calling me an 'ass"

"I asked you politely "Next time the fire alarms sounds, you just lock your computer, take your jacket and leave the building. Ok?" and i get smart comments back."

"and that gives you enough reason to disrespect me?"

och sen var det nåt slags upprepning i 20 min där han tjatar om att jag kallat honom ass. Vilket jag inte gjort. Utan wiseass. Och faktumet av att han
  • var dryg under själva utrymningen
  • var dryg när jag bad honom inte göra så igen
räknas tydligen inte alls. Som grädde på moset avslutar han med "Listen, I have zero tolerance for disrespect because I have always shown everybody respect, and I have people who can testify to this. As I said, I will not let this repeat itself."

Och då tänker jag bara "Varför, varför varför göööööör jag såhär. varför sa jag nåt, varför sket jag inte bara i det varför lät jag inte bara honom vara en idiot vaaaaaarföööööööööör"

1 kommentar:

  1. Error. Han visade tydligen inte dig respekt som utrymningsansvarig ergo faller hela hans slutliga utlägg. Förövrigt SJUKT irriterande om han verkligen avslutar alla meningar med "ok?".

    SvaraRadera