måndag 21 oktober 2013

Fortsättning på oktober går fint ju

Lyckades med
  1. I lördags köra in en tandsticka under nageln så det började blöda.
  2. I söndags köra in ett trasigt ölglas i handen när jag sopsorterade. Blodet rann. på riktigt. Fick stå utanför Lidl och be en tant att gå in och hämta papper eftersom det bara droppade.
  3. Skållade foten i morse i duschen så den är röd och arg nu, då jag skulle spola bort balsamet som bosatt sig i badkaret så det blev helt halt.
Sen hade jag ett fint samtal med (testledar)Damen där hon ( jag vet inte vad lekte mamma?) och sa till mig att jag noga skulle fundera över min ledighet och att det kunde blir jobbigt att arbeta samtidigt och tänk då om jag har föreläsning mitt på dan och jag ska då först vara på jobbet och sen åka in och sen tillbaks och hur påverkar det här för jag tycker ju redan nu det är jobbigt att åka ut. Hon såg stora problem med min ledighet - fast varken utvecklarna som vet vad det handlar om eller projektledaren ser nåt problem. Eller jag för den delen. Jag ville ju göra så här just därför att jag inte orkade ta all min semester till tentaplugg.

Problemet för mig är väl att hon är kontakten med konsultbolag A och således pratar med de som ska ev förlänga mitt kontrakt.

Sen passade hon även på att i förbifarten påpeka att jag var otrevlig på förra testmötet när en av testkollegorna för x-gången ställer en fråga om sin applikation och förväntar sig ett svar från mig när jag inte har en möjlighet att veta vad i hela friden hennes applikation skickar för fråga vid en viss knapptryckning.

Ja, jag blev smått irriterad på mötet. Ja jag sa till henne att hon borde prata med sina utvecklare istället för att fråga mig när jag inte har och hon borde veta att jag inte har en aning. Jag kan en massa saker för att jag frågar folk. Hon frågar bara mig.

När jag tidigare sagt till testledardamen att jag inte förstår varför kollegan frågar mig hela tiden istället för direkt till utvecklarna så säger hon att "Ja, alla har inte lika tur som dig och bra kontakt med sina utvecklare och det skiljer sig ju mellan personer och team"
Ja, men att fråga mig så att jag sen går och frågar deras utvecklare är inget problem eller? Jag har inte haft några problem med att prata med någon i deras team så jag tror inte det är där problemet ligger heller.

Iaf så avslutade testledaren med att fint säga att "ja, vi reagreade på det". Angående att jag blev irriterad. Och iom att ingen sa något om det på mötet så undrar jag om jag ska tolka det som att
  1. Det var en kass formulering från testledardamen och hon menade att hon reagreade på det. Då ska man ju normalt sett använda första pronomen singularis också, "jag tyckte" eller "jag kände". Inte "vi".
  2. De snackar om mig när jag inte är där?
SEN skulle jag fixa en inbjudan till ett lag från sydamerika till vår tävling. Jag skickade ju in en till stadshuset i september och fick ut så jag tänkte det är väl bara att göra likadant. Ringde kvart i nio i morse och tjejen jag pratade med sa att javisst ska det gå bra. Glömde att jag var inblandad och det är oktober för:

Kvart i fem ringde hon nu och sa att nej det går inte. Därför att staden är inte medarrangörer och kan därför inte stå på en sådan inbjudan. Fast jag redan fått ut en. Så nu är jag tillbaks på noll.

Till saken hör att det var en tjej från laget som var ute i o-god tid i söndags och hörde av sig till mig. Hon skulle tydligen till ambassaden 50 mil från sin hemstad på tisdag och söka visum. Så hon behövde inbjudan nu. Jag kan ju inte göra nåt åt hennes dåliga framförhållning men nu kan jag ju inte hjälpa henne alls.

Ja! Oktober!!! Ge mig nåt mer nu då, lite till orkar jag med.

1 kommentar: